منو دسترسی

بافرمان سرپرست ریاست جمهوری؛ سد «شهری کور» در سیستان و بلوچستان آبگیری شد

1403/03/19 در ساعت 14:15:25

عملیات آبگیری این سد مهم که در شهر مهستان استان سيستان و بلوچستان واقع است، با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

بافرمان سرپرست ریاست جمهوری؛  سد «شهری کور» در سیستان و بلوچستان آبگیری شد

سد "شهری‌کور" با هدف کنترل سیلاب و خروج رواناب‌ از کشور و ذخیره‌سازی و تأمین آب مورد نیاز شرب، صنعت و کشاورزی مردم منطقه احداث شده است.

به‌ گزارش روابط عمومی و به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان، محمدامین بارانی مدیرعامل آب منطقه‌ای اظهار کرد: هدف از ساخت سد «شهری کور»، کنترل منابع آب از طریق ذخیره و تنظیم جریان‌های سیلابی، تامین آب مورد نیاز صنعت، شرب و کشاورزی و جلوگیری از خروج آب‌های مرزی از کشور است.











بارانی با اشاره به اعتبار این پروژه یادآور شد: برای سد «شهری کور» تاکنون حدود ۵۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و با توجه ویژه دولت سیزدهم امروز آبگیری شد.
 
وی در ادامه گفت: این سد می‌تواند به محرومیت‌زدایی، افزایش شاخص‌های زندگی، توسعه و بهبود شرایط پایدار در منطقه، ایجاد اشتغال و همچنین تامین آب شرب و کشاورزی در محدوده طرح کمک کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستانن با بیان اینکه عملیات اجرایی این سد در سال ۹۱ آغاز شده است، عنوان کرد: سد «شهری کور» در محل تلاقی رودخانه‌های «بریسان» و «کزور» احداث و در جنوب شرق کشور واقع شده است.

وی ادامه داد: این سد از نوع بتنی غلطکی با وزنی دارای ۵۷ مترارتفاع از پی، با طول تاج ۳۲۵ متر، عرض تاج ۷ متر و حجم مخزن ۱۰۳ میلیون مترمکعب است.

بارانی، سر ریز پلکانی با حوضچه آرامش را از دیگر مشخصات این طرح دانست و افزود: سد مخزنی «شهری کور» دارای یک هزار و ۲۴۰ متر دایک جانبی با سیستم انحراف با دو کالورت بتنی است.

وی خاطرنشان کرد: این سد در مدت ساخت برای ۳۵۰ نفر ماهیانه به‌طور مستقیم و ۱۴۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است و پیش‌بینی می‌شود بتواند برای ۱۵ هزاز نفر در دوران بهره‌برداری شتغال ایجاد کند.

دیدار و سرکشی از خانواده شهید مدافع حرم

1403/05/02 در ساعت 17:28:07

دیدار و سرکشی مدیرعامل و جمعی از کارکنان از خانواده شهید مدافع حرم رضا کارگر برزی

دیدار و سرکشی از خانواده شهید مدافع حرم

مراسم سوگواری هفتم شهدای کربلا

1403/05/02 در ساعت 12:10:31

مراسم سوگواری هفتم شهدای کربلا با حضور مدیرعامل و کارکنان شرکت با قرائت زیارت عاشورا در سالن جلسات شرکت برگزار شد

مراسم سوگواری هفتم شهدای کربلا

بازدید مدیر عامل شرکت دی از پروژه احداث راه مشهد - سرخس

1403/04/24 در ساعت 12:07:35

پروژه احداث راه مشهد - سرخس، در روز سهشنبه 12 تیر ماه ۱۴۰۳ مورد بازدید آقای مهندس مهدی متین فر مدیرعامل شرکت دی قرار گرفت.

بازدید مدیر عامل شرکت دی از  پروژه احداث راه مشهد - سرخس

بازدید آقای دکتر حسین دهقان ریاست محترم بنیاد مستضعفان از پروژه نهضت ملی مسکن دولت آباد کرمانشاه

1403/03/30 در ساعت 11:48:44

آقای دکتر حسین دهقان ریاست محترم بنیاد مستضعفان در روز شنبه 26 خردادماه 1403 در بخشی از سفر خود به استان کرمانشاه، اقدام به بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن دولت آباد کرمانشاه نمودند

بازدید آقای دکتر حسین دهقان ریاست محترم بنیاد مستضعفان از  پروژه نهضت ملی مسکن دولت آباد کرمانشاه

هفتمین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت

1403/03/30 در ساعت 11:26:18

فرآیند ارزیابی هفتمین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه 22 تا 24 خردادماه 1403 در شرکت دی برگزار گردید

هفتمین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت

بازدید سردار احمد خادم سید الشهداء و حجت الله عبدالملکی از پل پروژه اروند خرمشهر

1403/03/22 در ساعت 10:37:13

حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، نیز در این بازدید به اجرای بیش از۱۸ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر اشاره و تصریح کرد: یکی از این طرح‌های مهم پل شهدای اروند است که ارزش اقتصادی و اجتماعی بالایی در منطقه دارد.

بازدید سردار احمد خادم سید الشهداء و حجت الله عبدالملکی از پل پروژه اروند خرمشهر
نظر جدید
0%