منو دسترسی

افتتاح منطقه یک آزادراه تهران-شمال

1399/06/01 در ساعت 14:32:00

مراسم افتتاح و آغاز بهره برداری از منطقه یک آزادراه تهران-شمال، حدفاصل تهران تا سه راهی شهرستانک در روز سه شنبه ششم اسفندماه 1398، طی مراسمی با حضور جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری برگزار گردید.

افتتاح منطقه یک آزادراه تهران-شمال

عملیات اجرایی آزادراه تهران-شمال حدفاصل شهرهای تهران و چالوس، به طول 121 کیلومتر، در چهار منطقه عملیاتی از سال 1376 آغاز گردیده است. منطقه یک آزادراه تهران-شمال به طول 32 کیلومتر حدفاصل تهران تا سه راهی شهرستانک قرار داشته و عملیات اجرایی تکمیل این منطقه، از سال 1394 به پیمانکاران ایرانی واگذار شد. با بهره‌برداری از این منطقه، مسیر فعلی تهران تا چالوس به میزان 60 کیلومتر کاهش خواهد یافت و نقش عمده ای در کاهش زمان سفر، کاهش حوادث جاده‌ای کاهش استهلاک اتومبیلها و همچنین صرفه جویی در مصرف بنزین خواهد داشت.

عملیات اجرایی قطعه C این منطقه که شامل تکمیل حفاری تونل، لاینینگ تونل، خاکبرداری و سنگبرداری ترانشه های عظیم، خاکریزی مسیر، دیوارسازی سنگی و بتنی، احداث ابنیه فنی، تحکیم ترانشه، اجرای سردر تونلها، رنگ آمیزی تونل و ... از طریق برگزاری مناقصه به شرکت دی واگذار گردید و مدیران این شرکت به منظور تحقق بهره برداری هرچه سریعتر از این منطقه، بخش عمده توان مدیریتی و تجهیزاتی خود را صرف عملیات اجرایی این پروژه نمودند و نهایتا پس از 4 سال پرتلاش، به لطف خداوند متعال و با همکاری، همدلی و تلاش شبانه روزی پرسنل خدوم پروژه، در روز سه شنبه ششم اسفندماه 1398، طی مراسمی با حضور جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری، جناب آقای مهندس اسلامی وزیر محترم راه و شهرسازی، جناب آقای مهندس فتاح ریاست محترم بنیاد مستضعفان، جناب آقای مهندس سعیدی کیا عضو محترم هیات امنای بنیاد مستضعفان و رئیس سابق این بنیاد و همچنین سایر مقامات و مسئولین محترم کشوری و لشگری، این پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شایان ذکر است، منطقه چهار این آزادراه که حدفاصل مرزن آباد تا چالوس می باشد، در سال 1391 به بهره برداری رسیده، منطقه دو آن در دست احداث بوده و پیش بینی می گردد در سال 1400 به بهره برداری برسد و نهایتا منطقه سه آزادراه نیز در دست مطالعه می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر جدید
0%