منو دسترسی

برگزاری نمایشگاه بین المللی بازسازی کشور سوریه

1396/07/26 در ساعت 09:29:00

حضور شرکت دی بعنوان نماینده هلدینگ پایاسامان پارس در نمایشگاه بین المللی بازسازی کشور سوریه صورت پذیرفت

برگزاری نمایشگاه بین المللی بازسازی کشور سوریه

نمایشگاه بین المللی بازسازی کشور سوریه در روز سه شنبه مورخ  1396/06/28با حضور وزرای  مسکن و عمران آقای مهندس حسین عرنوس، وزیر اقتصاد و بازرگانی کشور سوریه و همچنین سفیر ایران جناب آقای دکتر ترک آبادی افتتاح گردید.

این نمایشگاه که به مدت 5 روز برنامه ریزی شده بود از مورخ 1396/06/28لغایت 1396/07/01برگزار شد. شرکت های متعددی از کشورهای ایران-سوریه-ایتالیا-روسیه-ونزوئلا در این نمایشگاه حضور داشتند که از کشور ایران 25 شرکت و بالغ بر 60 نماینده دارای غرفه نمایشگاهی بودند  که شرکت دی بعنوان نماده هلدینگ پایا سامان پارس در این نمایشگاه حضور پیدا کرد.

در روز افتتاحیه وزیر مسکن و عمران کشور سوریه به همراه سفیر ایران از غرفه این شرکت بازدید نمودند و با مراجعه دو معاون محترمشان دعوت به جلسه حضوری در وزارت خانه مربوطه صورت پذیرفت.  این جلسه در مورخ 1396/06/29ساعت 10 صبح به میزبانی آقایان عبد القادر فهیم و مازن عدنان لحام برگزار گردید. شروع جلسه با معرفی توانایی ها و پتانسیل های شرکت دی شروع شد و از طرف معاونین وزیر مسکن توضیحاتی در مورد برنامه های آینده ارائه گردید. موضوع اصلی که مدنظرشان بود بازسازی و ساخت منازل مسکونی در سریع ترین زمان ممکن و همچنین کمک مالی به جهت انجام اینگونه پروژه ها بود.

لازم بذکر است کشور سوریه با توجه به شرایط حاکم بر آن نیاز به هرگونه کمک و سرمایه گذاری داشته و بدین منظور قوانین و مقررات تشویقی همچون واگذاری زمین رایگان و حذف تعرفه های گمرکی به حداقل مقدار ممکن  به بخش های سرمایه گذار جهت ساخت کارخانه و یا انبارهای تولیدی تعیین گردیده است. در بخش کارهای عمرانی طبق اظهارات اعلام شده هنوز برنامه مشخصی از طرف دولت سوریه ابلاغ نگردیده و دلیل این امر عدم وجود بودجه و خط اعتباری جهت پاسخ گویی و بازگشت سرمایه می باشد.

نظر جدید
0%